01 oktober 2006

Livets labyrint


"Bra kläder ska inte klia, inte hindra och absolut inte strama åt på något obekvämt vis.
Det ska helst inte livet heller."

Så står det i Lena Katarina Svanbergs underbara lilla bok Sinnesfrid. Jag undrar om det inte var en dag som den jag haft idag, som inspirerande henne till dessa ord. Ibland kliar och stramar det liksom bara, inget tycks hjälpa mot det och det är inte kul alls. Är det någon som har något bra recept på antiklimedel att rekommendera, som hör av dig!
Staffan Werme skriver på sin blog om att ateister har "otro". Undrar om han med det tänker att ateister är otroende eller att de är otrogna? Mellan dessa uttolkningar ligger mycket intressant att tala om .
Själv tror jag på mina medmänniskor och jag tror på livet före döden. Vad tror du?

Inga kommentarer: