04 oktober 2006

Kanelbullar och föräldraauktoritet



"Det är kanelbullens dag idag!" Detta framförde min son till mig i morse med en betoning av orden som bara inte gick att missuppfatta. Eftersom det var alltför länge sedan jag hade tid att baka några bullar, blev det till att besöka bageriet på lunchen och handla.

Detta ska självfallet inte tolkas som att jag är en lättövertalad mor, som går på enkla knep. Nej då, men sonen ska ha handbollsmatch ikväll förstår ni. Jag är bara så övertygad om att det är bra med lite extra energi inför detta! Och när vi råkade få kanelbullar till eftermiddagskaffet på jobbet, kom jag på att just en kanelbulle kunde ju vara kul att överraska honom med.

Va? Sa jag att bullen inhandlades redan på lunchen? Ehrmp - ja, men, alltså... Men det är ju bra med lite extra energi när det är match! Eller hur?

Passa på att få lite mer koll på kanelbullar på http://sv.wikipedia.org/wiki/Kanelbulle.

Inga kommentarer: