05 oktober 2006

Höger, vänster eller andra vägar?

Började morgonen med att - som oftast - ta en vända över ett antal nyhetssidor. Hos Ekot hittade jag detta http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=959978. Nyheten handlar om att Fp, C och S fortsätter att styra Västra Götalandsregionen ihop. Deras argument för samarbetet är sakpolitiska. Det är inte unikt för just VG-regionen med blocköverskridande samarbete. Det har länge varit ett faktum att det, särskilt på kommunal nivå, funnits andra samarbetsmönster än på riksnivå. Den intresserade finner ingående information om detta på http://www.skl.se/artikel.asp?C=5244&A=24142. Vi har all anledning att framöver diskutera olika vägar för den politiska framtiden. Var finns framgångarna att finna? I en större renodling av två huvudalternativ - höger ut eller vänster ut? Eller är kombinationerna som finns i VG-regionen och kommunerna värda att ta efter även på nationell nivå? Inte vet jag, men funderar över det gör jag ganska ofta. :o)

P.s. Vaddå kl 12.00? Nej, när jag skriver detta är klockan inte mer än 09.10. Är det någon som vet om jag kan ändra klockan här på något sätt. Mina hittills gjorda försök har inte lyckats. D.s.

Inga kommentarer: