21 oktober 2006

Sporthelg i Örebro

Örebro firar i dag - det blir fyrverkeri vid slottet om några timmar och glada örebroare struntar i höstkylan och badar i fontänen på Stortorget.
ÖSK är tillbaka i allsvenskan!
Själv kunde jag inte gå på matchen. Jag var på handboll; P95/96 mötte GUIF och "mina" grabbar i P92 dömde. Det slutade inte lika bra för detta ÖSK, men publiken fick njuta av riktigt bra handbollsspel från bägge lagen. Och jag bjöd domarna på fika efter matchen för att fira en bra öppning på domarsäsongen för deras del.
I morgon spelar "vårt" andra allsvenska lag KIF Örebro också hemmamatch. Inte heller den kan jag gå på. Det grämer mig. De spelar till på köpet mot Bälinge, vilket hade varit lite extra kul att se eftersom jag är född Uppsalabo. Men det hjälper förstås inte när det gäller vilket lag jag helst vill tar hem poängen på Behrn i morgon. Heja KIF!

Inga kommentarer: