06 oktober 2006

Gnesta en fredag i oktober

Idag har hösten kommit, tror jag bestämt. I alla fall var det ett oerhört höstlikt väder när jag körde hem från Gnesta för en liten stund sedan. Regnigt, grått och ruggigt. Mysigt med fredagkväll i gillestugan ska det bli efter denna upplevelse!
I Gnesta har jag varit och träffat de två personer som utgör kommunfullmäktiges presidium där. Vi har diskuterat uppförandekod för förtroendevalda, som är ett av de uppdrag jag jobbar med för närvarande. Jag slutar aldrig att imponeras av alla dessa "vanliga" härliga människor som - utöver sitt arbete - delar med sig av sin tid till oss alla medborgare för att ta ansvar på förtroendeuppdrag i kommuner och landsting. Det var två ganska olika, men på var sitt sätt vardagskloka och ärligt engagerade människor som jag fick förmånen att dela denna fredageftermiddag med. De hade många funderingar som helt klart kommer att påverka mitt arbete. Jag blev på gott humör av att känna deras engagemang på köpet. Dubbel nytta med andra ord.
Nu ska jag laga dem mycket originella fredagsrätten tacos. Behöver ladda för en helg fylld med ungdomsidrott - både fäkttävling och handbollscup. Ha det mysigt i höstrusket!

Inga kommentarer: