22 oktober 2006

Tankar en söndagkväll

I går bjöd SVT på god underhållning när de firade 50 årigt födelsedagskalas. Jag förstår inte de kritiker som sågat programmet. Är det rävar som tycker rönnbären är sura bara för att public service kan så bra?
Att kritisera Lena Ph tycker många är ok - ibland känns det nästan som om mobben går.
Själv gillar jag inte allt hon gör, men har med åren fått en växande respekt för henne som yrkeskvinna. Hon vet vad hon är bra på och hon gör sin grej professionellt. Dessutom har hon glimten i ögat. Inte så konstigt att hon retar en del. Proffsiga kvinnor gör ofta det.
Hon deltog i ett av programmets höjdpunkter i går; hyllningen till Jacob Dahlin. En man med mycket humor och - som det kändes genom etern - ett varmt hjärta. De gudarna älskar dör unga, säger en del. Inte för att jag tror på någon gud, men visst är det alldeles för många människor som dör för unga, det håller jag gärna med om!
Annat som hänt: KIF Örebro vann matchen mot Bälinge med 3-1. Bara att gratulera!
Själv har jag ägnat dagen åt att städa ur och flytta båten (den "nya") till upptagningsplatsen. Tänk vad ut-och-åka-båt-sugen det går att bli trots kallt regn och höstmörker...

Inga kommentarer: