01 september 2006

Fredagsfunderingar

Började morgonen på hästryggen. Inser att jag borde träna mera - jag var så mycket svettigare än hästen när lektionen var slut. Försökte bestämma över hur många galoppsprång hästen skulle ta mellan två hinder först i trav och sedan i galopp. En konst för en enkel ridskoleryttare. Har "ny" häst. Han var verkligen mysig att ha att göra med. Ridläraren sa att han är en riktig kelgris och nog egentligen skulle vilja vara hund, så att kunde få sitta i knät när han blev kliad bakom örat. Jo, med tanke på att han mäter cirka 1,70 i mankhöjd så skulle det se ut - och kännas lite tillplattat - om han kröp upp i mitt knä i hästgestalt ;o).
Just nu sitter jag på ett fredagstomt kontor och blickar ut över Riddarfjärden i Stockholm. Båtar tuffar fram och tillbaka och vädret är som sommaren, fast det redan är 1 september. Härligt!
Ska strax ta mig till Örebrotåget - jag och sonen ska ha egen myskväll hemma (fast han har också blivit för stor för att sitta i knät).
I morgon blir det åter till Stockholm för en dag i Humanismens tecken. Det ska bli intressant och kan säkert väcka några tankar värda att dryfta på bloggen.
Trevlig helg!

Inga kommentarer: