26 september 2006

Bakom det som synes ske kan något annat vara på G

Idag ägnade jag några timmar (till) åt att analysera valresultat på Valmyndighetens hemsida (har surfat kring en hel del på den sidan senaste veckan). Kommunvalet i Örebro var nu helt färdigräknat och jag gick igenom hur det röstats i ett antal olika valkretsar. Bland annat kollade jag upp var Sverigedemokraterna egentligen haft sina största framgångar räknat i antal faktiska röster. Resultatet blev inte det jag tänkt mig i förväg. Mina egna och många andras förutfattade meningar om att "utanförskap" är en bärande anledning till röstning på Sd fick sig en rejäl - och häslosam - törn. Jag skrev ner mina iakttagelser i en krönika till Nerikes Allehanda. Förhoppningsvis publiceras den inom kort. För spänningens skull avslöjar jag inte innehållet i förväg. ;o)

Inga kommentarer: