09 september 2006

Härligt livlig dag

Idag har det verkligen varit full rulle! Började dock morgonen med att ligga kvar i sängen och ta det lite lugnt. Sedan blev det mer fart. Först handbollsmatch - som "våra" grabbar vann med 11-10. Väldigt spännande var det! Så hem och fika. Ner på stan en sväng tillsammans med dottern. Tittade förbi Stortorget och alla valstugorna. Där var det livat! Hann prata med glada människor vid nästan alla valstugorna, fick kaffe hos sossarna och äpplen hos fp. Så snabbt vidare till Markbacken för att lyssna på steel pan konsert. Ny handbollsmatch efter det - gick inte lika bra denna gång men killarna spelade ändå bra.
Roligast att tänka på nu när jag pustar ut efter att farande, är hur oerhört många positiva och engagerade människor det finns överallt. En handbollscup vore omöjlig utan mängder av föräldrar som ställer upp för att sälja kaffe och städa toaletter. En valrörelse - jag föresten en hel demokrati - vore omöjlig om inte mängder av människor var beredda att ställa upp, dela ut flygblad, lägga förslag, diskutera med varandra och fatta beslut. Idag har jag sett bevis på hur mycket av engagemang det ändå finns, trots förlorade matcher och politiska skandaler. Jag blir så glad!
Nu ska jag slötitta på tv en stund. I morgon ska jag upp till kl 9 och sälja kaffe... Sen blir det semifinal i b-gruppen. Heja ÖSK!

Inga kommentarer: