25 september 2006

Tankar från en fotbollsläktare

En helg med diverse uppdrag för familjen - fika med dottern, gå på möte, skjutsa till träning, lämna in trasig tv, handla krokar på en stor möbelhandel, och, ja ni vet allt vad det kan vara... Mitt i alltihop tog jag paus och kopplade av med fotboll på Behrn Arena. ÖSK:s herrar gjorde en inte tillräckligt bra insats mot Brommapojkarna, och deras väg tillbaka till allsvenskan ser just nu allt annat än självklar ut. Det var i alla fall fläckvis en ganska kul och fartfylld match. Men mest fart stod efterhand alltså Brommapojkarna för. Själv hade jag också underhållning från bänkraden bakom. Där satt några "gubbar" och hade synpunkter på spelarprestationer och hjälpte till att coacha ÖSK:arna för fulla muggar. Det var livligt värre! Att uppleva livet på läktaren är en väsentlig del av behållningen med att gå på fotboll, tycker jag. Dessa gubbar, som vet väldigt väl hur fotbollen egentligen borde spelas, är så kul att lyssna till oavsett hur rätt eller fel de har. Gubbarna bakom mig i lördags hade rätt bra koll. De fick dessutom medhåll av NA:s sportchef i en krönika på söndagen http://www.na.se/sporten/kronika.asp?intShowId=411.
Som sagt, ÖSK:s retur till allsvenskan förefaller alltmer osäker. Som tur är har ju Örebro redan ett allsvenskt lag - KIF Örebro - så vi som vill se fotboll i högsta divisionen klarar oss ändå.

Inga kommentarer: