07 augusti 2006


I lördags kväll satt jag i båten och tittade ut över den Mälarvik som syns på bilden - lääänge. Det som fångade min uppmärksamhet var små silvervita fiskar som outtröttliga hoppade upp ur vattnet på jakt efter mat. Tyvärr var de för kvicka för att låta sig fångas på bild. Det slog mig hur lättroad jag börjat bli med åren. Det var underhållande och rofyllt att titta på småfiskarna och jag hade inte alls tråkigt fast jag satt där en lång stund. Det slog mig också att dessa små fiskar ägnar sig åt att hoppa efter flugor utan att låta sig påverkas det minsta av blodiga konflikter i Mellanöstern och stundande valrörelse i Sverige. I sanning rofyllt för den som vet att semestern strax är slut och arbete som handlar om politikens villkor och konflikter obönhörligen tränger sig på igen.

Inga kommentarer: