03 november 2006

Inställt

Börjar bli mer än tillåtet disträ. I morse tar jag mig ur sängen och sätter mig smågnolande i bilen för att åka till ridningen. Hääärlli... tänker jag, men avbryts när jag anländer till en i övrigt helt öde parkering utan för ridhuset. I stallet står alla hästarna och tuggar lite lojt på sina hötappar - inte en människa så långt ögat når. Neeej, det är ju ingen ridning idag, hade missat det! Vände slokörad hem till duschen och fick som tröst äta en andra frukost tillsammans med dottern.
På den politiska dagordningen för veckan står annars klimatförändringarna högt. Allvarligt och obehagligt. Viktigt att miljöfrågorna verkligen får det politiska utrymme de förtjänar - eller rättare sagt kräver.
Eller har det redan gått så långt att undergången kommer? När man läser följande ur dagens DN, kan man ju börja undra... http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=574&a=585710&previousRenderType=6
Klimatutredningen sa inget om inomhusregn, så vitt jag minns?!

Förlåt, kunde lite låta bli att skoja lite. Behöver muntra upp mig med något efter besvikelsen av den inställda ridturen. Idag är det visst halvdag på jobbet - så jag ska försöka sluta redan kl 16, tror jag.
Trevlig helg!

Inga kommentarer: