31 augusti 2007

Besviken på SJ

Denna vecka har det inte blivit mycket bloggande, krafterna har gått till annat.
En riktig energislukare har tyvärr tågpendlandet varit. Den som följer min blogg och som känner mig över huvud taget, vet att jag tillhör tågåkandets absolut största entusiaster. Jag brukar också vara den som mest ihärdigt försvarar SJ när folk gnäller över försenade tåg och annat. Historiskt sett har jag mängder av goda erfarenheter att grunda denna inställning på.
Men denna vecka har min inställning fått sig flera rejäla törnar. Jag tror inte tågen gått i tid en enda dag. Och orsakerna förefaller i första hand varit dåligt underhållna tåg. Vagnar och lok har varit sönder, i värsta fall så de blivit stående längs vägen. Och när väl tågen dykt upp har vagninredningen sett ut som om det varit röjarfest. Stolarna har varit helt söndersuttna, delar av dem sönderbända och rengöringen klart eftersatt.
Varför gör ni på detta viset SJ?!
Jag forsätter gärna att odla min kärlek till tågåkandet.
Jag vill så gärna fortsätta att tala väl om att åka tåg.
Bästa ansvariga på SJ - kan ni underlätta för mig att göra så?!!
Fortsätter ni som denna vecka visat, vet jag inte vad jag ska göra.

I övrigt önskar jag mina medmänniskor en riktigt trevlig helg - höstens första.

Inga kommentarer: