25 november 2007

Julhandel och bröllop

Får inte lön förrän i morgon men smög ändå igång med julklappshandlandet idag. När jag vimlade omkring där i det stora köpcentrat slog det mig att sådan verksamhet gör något mindre kul med oss människor. Vi går liksom omkring och ser så likgiltiga ut som möjligt när vi hamnar på ett trångt ställe där vi måste tränga oss förbi varandra eller om vi bara råkar få ögonkontakt över en varuhylla. Trots att jag inte vill dras jag med i detta spel. Varför gör vi så? Istället borde vi väl le och ge varandra plats i trängseln. Vänlighet är ju faktiskt smittsamt det också.

Så något roligare:

I går var jag i Stockholm och förrättade en vigsel som det så högtidligt heter. Vi var i Cedergrenska tornet, som var mycket vackert. Många gäster och god stämning. För en stund sedan fick jag ett mejl från brudparet där de framförde sin tacksamhet för hur jag bidragit till att göra deras stora dag lyckad. Jag blir glad och stolt över berömmet. Tänk vilket fantastiskt fint hederuppdrag det är att vara vigselförrättare. Viktigt att försöka förvalta uppdraget väl!

Inga kommentarer: