16 september 2007

Några tv-tankar

Nej, "Svensson, Svensson" är inte riktigt mitt program. Jag tycker både Susanne Reuter och Allan Svensson är mycket skickliga skådespelare, men något i själva programmet talar inte riktigt till mig. Kanske är det känslan av blekare kopia av Cosby show. Kanske är det känslan av att den avdankade brevbäraren och den snygga och kompetenta kommunpolitikern är bara ett så hopplöst udda par. Jag vet inte.
Men, fick Allan Larsson mig inte att skratta i sin skepnad som gammal brevbärare, gick det desto bättre när han lite senare uppträdde i Babbens "heta stol". Det var länge sedan jag skrattade så tårarna rann, men att se Allan Larssons krampaktiga försök att hålla minspelet under kontroll inför komikerpanelen var verkligen suveränt roligt!
Hela programmet "Babben & co" var bra, tycker jag. Inte minst för att Babben själv är en så suveränt rolig och sympatisk person. Och för att programidén gick ut på att få gästerna att skratta utan att förnedra eller göra bort dem. Jag tittar gärna på "Babben & co" även nästa vecka!

Inga kommentarer: