11 februari 2007

Viktig undersökning!


Jag har två uppgifter som jag hoppas du vill lösa. Du deltar då i en undersökning som jag håller på med!

1) Ta ett A4-papper med text på ena sidan i handen. Vik nu detta papper en gång.
Fråga: Vilken sida av pappret hamnade utåt, den med text eller den utan text?

2) Ta minst två A4-papper, gärna flera. Fäst samman dessa med ett gem.
Fråga: Vilken del av gemet sitter framåt, den korta smala eller den långa breda?

Meddela mig svaren genom att kommentera detta blogginlägg. Vill du vara anonym hoppas jag att du i alla fall kan ange om du är kvinna eller man.


För övrigt var de så suveränt att Marie Lindberg gick vidare till final i Melodifestivalen. Vilken härlig låt, röst och utstrålning hon hade!
Och så noterar jag att tygåtgången minskat en smula denna lördagafton (jfr tidigare bloggkommentar). Jag tänker då så klart på Ola Salos jacka och Annelie Rydés klänning. Är det så det ska bli - lite mindre tyg för varje deltävling? Hm...

2 kommentarer:

Anonym sa...

1) utan text

2) den breda sidan

Kön: man

Agneta Blom sa...

Ingen rusning till undersökningen kan jag konstatera. Är det tiden eller humorn som brister månne...
Fast häromdagen fick jag rapport från en person som kört testet bland alla sina arbetskamrater. Lite nyfikna på "värdelöst vetande" är vi nog alla trots allt. :o)